ویزای توریستی استرالیا به متقاضیان ویزا اجازه میدهد برای مدتی کوتاه ( حداکثر 3 ماه ) به منظور گردشگری و سیاحت ، دیدار از بستگان و آشنایان و یا گذراندن یک دوره ی تحصیلی کوتاه مدت، به استرالیا سفر کند.

اولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری، تکمیل فرم تقاضای ویزای آن کشور است. این فرم را میتوانید از وبسایت امور کنسولی استرالیا و همینطور از بخش روادید سفارت استرالیا در تهران تهیه کنید؛ فرم باید در دو نسخه و برای هر کدام از مسافران به صورت جداگانه تکمیل گردد. برای درخواست روادید استرالیا حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه انجام میگیرد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی استرالیا

  1. شناسنامه ایرانی
  2. پاسپورت
  3. یک قطعه عکس رنگی 6 در 4
  4. کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از نظام وظیفه برای متقاضیان مرد ( 18 تا 50 سال )
  5. مدارک مالی که توانمندی متقاضی را برای گردشگری در استرالیا را نشان دهد مانند گردش مالی حساب بانکی
  6. گواهی اشتغال به تحصیل در صورت دانشجو بودن متاضی ، قرارداد کاری در صورت اشتغال ، مجوز کسب ، مدارک تاسیس شرکت و ... در صورت کارفرما بودن متقاضی

تذکر 1 :  اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از تاریخ درخواست سفر به استرالیا باشد.

تذکر 2 : در صورتی دارای دعوتنامه هستید، دعوتنامه ، مدارک تابعیت و آدرس کامل اقوام یا آشنایان ساکن استرالیا را به مدارک خود ضمیمه کنید.

نکته : زمان رسیدگی به درخواست ویزای گردشگری استرالیا متغیر است ولی در صورت تکمیل بودن پرونده و مدارک معمولا پس از حدود 3 تا 5 هفته به درخواست رسیدگی خواهد شد و مشخص میگردد که فرد متقاضی واجد دریافت ویزای توریستی استرالیا میباشد یا خیر.

انواع ویزای توریستی استرالیا

  • ویزای توریستی
  • ویزای توریستی خانوادگی
  • ویزای توریستی کاری
  • ویزای توریستی پزشکی

همانطور که از عنوان این روادید مشخص است هر یک جهت مقصدی خاص و برای مدت زمان محدودی صادر میشود و دارندگان این ویزاها مجوز اقامت و کار در کشور استرالیا را نخواهند داشت.